CARPE DIEM

Alla inlägg under januari 2010

Av erikacarpediem - 31 januari 2010 16:38


 


Ett av två tittskåp som kommer att få en plats i mitt kök

Sådana hära tittskåp kommer jag börja sälja.

Men vet inte om jag ska lägga ut dem här på bloggen till försäljning eller till ett fast pris på Budera 

Av erikacarpediem - 31 januari 2010 09:09

Nu har jag börjat sälja mina saker via Budera istället för Tradera

Min auktion hobbyböcker

Prislista



Av erikacarpediem - 30 januari 2010 18:55

Dessa saker spanade jag in på Bonprix


  


  


   Snygg men dyr 549:-



  




     


    


  


















































     



































Av erikacarpediem - 30 januari 2010 11:17

Spanat in nya plagg  på Cellbes


  


  


  


Ja dessa saker kommer jag köpa från dem, nästa månad



Av erikacarpediem - 29 januari 2010 17:33

Du söp när vi barh var små

Vi placerades i ett familjehem

Efter några år placerades vi yngsta i två olika familjehem.

Det var tufft att bo utan David & Kalle


Jag flyttade hem till dig då jag var 11

Du började tjafsa andra kvällen, full var du!!

Trodde du inte att jag såg, men det gjorde jag.

Orden du sa den kvällen, ekar än idag i mig.


Åren gick, vi flyttade till en annan del av stan.

Våra ständiga bråk påverkade mig

Alla dina problem lastade du över på mig.

Du ville ha nån att skylla på & du valde mig, din egna lilla dotter

fick vara mamma åt min egna mamma många gånger

Jag blev sjuk & lades in på sjukhuset

du kom dit & hälsade på, full vid ett tillfälle

Personalen såg hur jag mådde


Jag flyttade tilöl familjehem, vägrade bo hos dig

Du var skitförbannad över mitt beslut

Fanmiljehemmet accepterade mig som den jag var & hjläpte mig att läkas sakta men säkert.

Jag fick den kärlek du glömde ge mig


Expert på att såra är du än idag, vill att du  finns med i bilden för Williams skull

Men orkar snart inte med dina sårande ord längre


Du må vara " frisk" från alokolisnen enligt dig, men dina ord kan jag ej lita på längre


I mina ögon är & förblir du alltid en alkoholist



Av erikacarpediem - 29 januari 2010 14:52

  


Du har all min kärlek för dig själv

Ingen annan än du ger mig bamsekramar varje gång vi träffas

Du är mitt allt

Du är min son, guldgosse & skatt!!

Ja många smeknamn har du min pojk

 

MAMMA ÄLSKAR DIG

Av erikacarpediem - 28 januari 2010 19:10

Runt 11 startade vi ( Gene min kontakperson & jag) färden mot Lanna för att hämta Wille på dagis.

Hittar honom i kuddis (kuddrummet) & han fullkomligt kastar sig i famnen på mig, överlycklig.

Kommer in till stan & plockar upp mormor & morbror Kalle för att åka till Pizzeria Honaryd & käka lunch.


Lunchen var juvligt god & personalen trevlig


Åkte hem till mormor för att fika & ge Wille försenade julklappar.

innan fikat så busade Wille med morbror kalle, åh vilket skratt han har min pojk.


Detta fick wille:

Lego i massor

Målarbok

en bok om dinosaurier

Playdooh + formar

Sockar

Spel

Whitboard/griffeltavla ( en på var sida) I mitten satt en ritrulle

Pennor, sudd & kritor till den.

Godis som vanligt, hihi.


Efter fika & klappöppning bar det av till pulkabacken!!!

Vi hade superskoj där, både jag & morbror Kalle åkte varsin gång med honom.

Hej vad det gick över guppet i backen.


Efter det så gick vi tillbaka hem till mormor & då gjorde jag varm o`boy till mig & Wille.

Han målade en stund på sin griffel-&whitboardtavla, sedan bar det av hem till Lanna.

Han slocknade i bilen, det märktes att han var trött efter dagen.


Ja han blir bortskämd & ja han förtjänar det.


Men vad han har  förändrats på två månader!!

Han är inte längre ljushårig utan mellanbrun nu.

söt som attan i sitt småkrusiga hår

På vägen in till Värnamo så började prrata om husen som vi åkte förbi

Då helt plötsligt sa han " Tänk om man byggde ett 500 miljoner våningshus, så högt att det går till månen & aliens"

Jag " Nej, usch som du säger, vill inte se några aliens"

Lika dant sa Gene ( kontaktpersonen)


            

              











Av erikacarpediem - 27 januari 2010 06:49

Somnade vid 22 igår kväll & väcktes 03:00 av min honkatt, grrrr

Så jag är aptrött alla redan, vet att dagen kommer vatt sega sig fram timme efter timme.


Men imorn är det dagen med stort D, ja jag längtar trots att jag aptrött.

Längtar & räknar ner timmarna tills jag håller honom i min famn.


Just nu är det 28 h & 30 min kvar tills jag ser & kan krama honom.


Min stora goa pojke.


Ja mamma längtart enormt efter dig, vet att du gör samma sak.

Du kommer kasta dig i min famn imorn när jag kommer till dagis & hämtar dig.


Åhhhhh vad jag längtar efter honom.




Presentation


Tjej på 26 år!!

Tar dagen som den kommer
Följ min resa från sjuk till frisk



Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Vad ska jag blogga om
 D jag känner för
 Citat
 Hälsa
 Mode

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

RSS

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Bloggerfy


Skapa flashcards