CARPE DIEM

Alla inlägg under maj 2010

Av erikacarpediem - 18 maj 2010 17:21

Sedan förr förra veckan har jag pratat m telia via mail ang att jag ej längre tänker va kund hos dem, då dom har tagit bort en sak som heter deposition & jag trodde att allt var klart så jag skickade uppgifterna som dom behövde för att sätta in pengarna på mitt konto. Summan ligger på över 2000 kr & nu på em får jag åter ett nytt mail ifrån en på telia  som vill veta VARFÖR jag vill ha tillbaka mina pengar, det handlar om abonnemangskostnaden & telefonsamtal.

Det är mkt pengar för mig som går på AE hos FK.

Blir så fruktansväret trött & irriterad på dom att dom aldrig kan fatta utan skickar nya mail gång på gång.

Detta är TELIA I ETT NÖTSKAL.

 

Av erikacarpediem - 18 maj 2010 05:19

Varför mår jag som igår?? Ångesten river i mig & inget är kul, känner inte ens för att gå till verksamheten idag, men ja måste, inga pengar på mobilen.

Tårarna breänner innaför ögolocken & vill komma fram. Men jag vill inte gråta idag. grät igår bara för att allt känndes hopplöst. hur tror alla att jag ska orka m ångesten & leva ett normalt liv?? Det går inte kära vänner.

Det går inte bara att säga " Tänk på att djupandas". Fungerar inte längrew & det är så pass ohållbart att jag knappt fixar gå ut i friska luften, för panikattacken/åa flyger på mig direkt & kan inte hejda tankarna längre.

Att tänka "IASS" går inte längre & att lyssna på musik när man går ute fungerar knappt ej heller snart.

Imorn ska jag till min underbara läkare på psyk mott & kommer då be om lugnande samt nått mot mitt hemska humör som kommer allt för ofta.

Jag förtjänar inte att må skit. Men INGEN verkar se att jag mår dåligt & jag vill inte svika dom uderbara personerna i min närhet m att göra mig illa igen. Så en medicin/två måste sättas in omgående, för jag är livrädd för mig själv när jag mår som sämst & alla tankar är svarta.

så snälla se mig som den jag är & sluta säga saker som inte fungerar nu & aldrig mer kommer att fungera.

 

Av erikacarpediem - 17 maj 2010 19:51


TIS 18/5: Tomatsoppa + knäckebröd

 

ONS 19/5: Bön- & linsgryta

 

TORS 20/5: Lax+ ris & stekt lök

 

FRE 21/5: Grönsakscurry

 

LÖR 22/5: Rester

 

SÖN 23/5: Fyllda röda paprikor m basilika

Av erikacarpediem - 17 maj 2010 16:11

Vill ha SOL & VÄRME, nuuuu på stört sååå fruktansvärt trött på detta eviga gråa, kalla, trista & regniga väder. Så här har vädret sett ut dom senaste 2 månaderna. Nu är det bra, ge oss sol nuuuuuuu

Av erikacarpediem - 12 maj 2010 18:04


  


Idag har det konstant regnat sedan 12, blött & äckligt. Vart e solen & värmen nu när vi är i mitten på maj?? Vill ha sool & värme bums. Orkar inte m mer regn & kaölöa dagar. Detta "aprilväder" börjar gå mig på nerverna. Vet knappt hur man ska klä sig på morgonen när man ska i väg till verksamheten. Ge mig min sol & värme nu på en gång.


      

Av erikacarpediem - 11 maj 2010 07:17

Är en mycket speciell person. lämnade honom då jag var gravid i andra trimestern, han ringde på min mobil som en galning, gick hem till mig & ringde på dörren & satte sig i trapphuset en runda. Vaknade en natt av att han var & bankade på dörren. Öppnade inte & gick in i vardags-& sovrum( bodde i en etta)

Såg honom genom fönstret & han såg mig, gick tillbaka & började åter banka på min dörr.

Under sommaren stack han till Thailand & hämtade en brud som han gifte sig med där nere.

Han gjorde henne på smällen samtidigt som Wille kom till världen i oktober -04, 9 månader senare fick han en son till.

när Wille blev placerad i sitt andra jourhem, träffade pappan honom nästan aldrig, enligt pappan själv så träffade han visst sin son. Haha, litar mer på soc än honom.

Wille kom till familjehemmet i Lanna & jag träffade wille två ggr/vecka.

Pappan en gång/vecka.

2006 upphörde pappan med umgängesträffarna. Pappan drog mig inför rätta om gemensam vårdnad i början 2007, gick m på d. Men han ville ha Wille boende hos sig & iom att jag visste hur han var mot sina syskonbarn, vägrade jag detta.

Pappan sa att han skulle ta upp umgänget igen så snart som möjligt.

Pappan får inte ha umgänge m Wille för sin sambo( dom måste gifta sig här innan dom räknas som man & hustru).

Vilket är helt jävla absurt om jag ska va ärlig.

Vid ett av mina umgängen så berättade fam.hemsmamman att pappan träffat Wille m sin nya familj & tyckte att d var ok. Vilket d inte var för varken fam.hemsmamman eller mig. För ska man umgänge m sitt barn så ska man inte dra med sin nya familj.

Wille som idag är 51/2 år undrar varför pappa inte kommer & hälsar på honom.

Pappan går miste om så mycket som händer i Wille´s utveckling. 

Att förklara detta för pappan är omöjligt, lyssnar inte för fem öre& jag egagerar mig inte i honom, lider så oerhört mycket med min älskade son.






Av erikacarpediem - 7 maj 2010 13:46

Du har bott i min kropp sedan tonåren

Varit vilande under några år

Du vaknade för ca två månder sen

Varför bosatte du dig i mig??

Snälla ge mig ett svar

Orkar inte med dig längre

Vill inte ha dig, du gör mig illa

Ryckningarna kommer varje dag

Ibland lätta, oftast kraftiga & det gör ont

Vill verkligen inte va med om d längre

Snälla försvinn

Vill inte veta av dig längre

Du kommer när som under dagen

Pallar verkligen inte mer

Vill vara frisk & slippa dig

Du får mig att må skit då du kör ditt race i mig

Så snälla försvinn nuuuu




Av erikacarpediem - 6 maj 2010 21:37

Dagen började med en vikt

Den ligger numera på 49,6 kg. Gått upp 2 kg på två veckor & snart har jag nått mål nr 1 hos dietisten som ligger på 50 kg.

Jag är fortfarande uppe i lyckorus & många gratulationer har jag fått idag.


Var hos min psykolog i em & han ser en positiv förändring hos mig, har mycket i bagaget som ligger & gror som ska bearbetas.


Sen gick jag till våran RSMH lokal & hade brainstorming med några andra medlemmar i förewningen ang hur vi ska förbättra verksamheten.


På måndag ska jag till min dietist för en vägning hoppas så att vikten då ligger på över 50 kg strecket.


märker själv en härlig förändring hos mig nu när viktuppgången varit bra, äter mer, inte lika trött som innan & jag ser på kroppen att det händer saker t.ex att låren blivit tjockare.





Presentation


Tjej på 26 år!!

Tar dagen som den kommer
Följ min resa från sjuk till frisk



Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Vad ska jag blogga om
 D jag känner för
 Citat
 Hälsa
 Mode

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

RSS

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards