CARPE DIEM

Alla inlägg under december 2010

Av erikacarpediem - 31 december 2010 17:41

Någon som känner sig lika lycklig som jag gör?? Så glad att det är årets sista dag & att vi om 6h & 20 min är inne i 2011??

Så glad att detta superjobbiga år snart är till ända & att jag med flera får ett superbra 2011.



      




  GOTT NYTT ÅR ALLA KÄRA LÄSARE

Av erikacarpediem - 30 december 2010 07:50

Den dagen då datorn kom tbax, försökte jag ändra språket från engelska till svenska, men inte gick d. På juldagen försökte min bror hjälpa mig med d, men inte ens han lyckades. Utan sa att jag skulle gå & prata m dom på expert. Var dit igår & förklarade problemet för dom & nu på fm då dom har öppnat går jag ner m datorn & ser om dom kan hjälpa mig. Men d lutar åt ett håll att den måste bli iväg skickad igen, blää. Bara dom inte skickar den idag. För jag kommer inte fixa nyår utan att ha datorn hemma.


Men, men får se va dom säger om saken


Kram på er mina läsare

Av erikacarpediem - 28 december 2010 07:15

Hoppas att ni har sovit underbart gott inatt.

Gick o la mig runt 23 & vaknade 04. Ska till IASS om en stund, stannar inte fram till 12 utan kommer gå vid 11 & vila en runda då jag kommit hem.

Nu frukost, te & knäckemackor.


  

Wille & mormor   




Av erikacarpediem - 26 december 2010 19:00

Vet inte om jag ska åka till IASS en sväng imorn eller va hemma.

Just nu är d hemma som hägrar, orkar inte träffa folk imorn på fm. Ska ju t lokalen imorn kväll & då träffar man några medlemmar iaf.

Ja jag e velig, men d beror nog på att min storebror m fru är här å hälsar på oss.

D känns extremt jobbigt när man inte vet vad man vill göra.

Av erikacarpediem - 25 december 2010 17:23

Under min andra semestervecka hade heela skafferiet fullt av larver & fullt utvecklade mottfjärilar. Gissa om kröp längs min ryggrad.

INTE KUL FÖR FEM ÖRE.

Städade ur köksskåpet som tjänade som skafferi, kastade fem soppåsar med angripna varor & flyttade allt till ett skåp längre från fläkten.

% jävla månader då var d dags igen, söndagen 2:a advent hittade jag enbart mottfjärilar. Men känslan av att d kröp längs ryggraden kom tbax & på måndagen ringde jag min hyresvärd & på em ringde d en sanerare som kom & sprayade alla mina tre skåp  samt bakom spisen.


Gissa om jag har lärt mig en rejäl erfarenhewt av detta, att aldrig mer köpa mjöl eller gryn på ICA matjätten som ligger 300 m från mitt bostadshus & att kolla fruktansvärt noga på alla förpackningar oavsett om d är mjöl, gryn, pasta eller annan förp.


så jag hoppas att dom inte kommer tbax om fem månader då vi är på väg inne i sommaren

Av erikacarpediem - 25 december 2010 13:25


Ställde mig på vågen innan & den stod på 49.7 kg.


Mitt mål på nyårsdagen: 50kg


så jag får käka som tusan under en vecka


  

Av erikacarpediem - 25 december 2010 07:12


Vad sysslar FK med?? Nån som fattar varför dom utförsäkrar svårt sjuka människor till höger & vänster??

Jag gör det då inte.

Uppmaning till FK: LÅT DOM SVÅRT SJUKA SLIPPA BLI UTFÖRSÄKRADE, NI GÖR DERAS LIV TILL ETT HELVETE.

Jag är hos FK (har aktivitetsersättning just nu), men hur blir d för mig 2013? Ingen som helst aning. Rädd för att bli utförsäkrad? Ja vettskrämd.

 

Så fruktansvärt sjukt av FK att överhuvudtaget göra så här.

Reinfeldt lovade ju att regeringen skulle titta på detta efter valet & omstrukturera saken. Vad har dom gjort hitintills: INGENTING.

Regeringen & FK: SKÄRP ER


Läsa denna artikel från aftonbladet

Av erikacarpediem - 24 december 2010 10:00


Tyvärr så kan jag inte visa foton på dem men här kommer d jag fick   


2 presentkort på Åhlèens

Trisslotter(en nit & andra vinst)

Presentkort på Lindex

Brosch

Minisar av min kontaktperson

Julpaket triss


Presentation


Tjej på 26 år!!

Tar dagen som den kommer
Följ min resa från sjuk till frisk



Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Vad ska jag blogga om
 D jag känner för
 Citat
 Hälsa
 Mode

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

RSS

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Bloggerfy


Skapa flashcards