CARPE DIEM

Alla inlägg under maj 2011

Av erikacarpediem - 30 maj 2011 01:26

   TUNIKA


   KLÄNNING


   SVART KJOL


   BYXOR


   LEGGINGS


ALLA PLAGG KOMMER FRÅN NELLY.COM



SAKER & PLAGG FRÅN HALÉNS.SE


    KJOL


    KAVAJ


  SVART KAVAJ


    16 DELARS PORSLIN

Av erikacarpediem - 30 maj 2011 01:22

Vet inte va klockan va då jag sa go natt till mina vänner på FB. Lyckades jag somna?? Nope, inte för fem öre.

Hjärnan går på högvarv, många nya ideer på innehåll till tittskåp.

Så jag får la göra nått så somnar jag förhoppningsvis.



Av erikacarpediem - 29 maj 2011 20:34

Länge har jag känt att jag behöver ha nått nytt till garderoben.

Shoppade lite på ellos.se


Kjol


Valde den ljusrosa

Av erikacarpediem - 28 maj 2011 18:38

En ny tävling håller på & tar form i min hjärna. Tävlingen kommer att pågå mellan den 15/6-19/6. Vinnaren koras den 19/6 kl 21.00

Priset är hemligt fram tills dess.


 


Av erikacarpediem - 28 maj 2011 18:25

Enkel fiskgryta

 

För: 2-4 personer
Tillagningstid: 30 min minuter

En super-duper enkel vardags fiskgryta som blir klar väldigt snabbt.
Ingredienser

2 filéer vit fisk (t.ex. hajmal)
1 lök
1 röd paprika
Svarta oliver
2 ½ dl matlagningsgrädde av valfri sort
1 buljongtärning
Salt
Peppar
Paprikapulver
Ca 10 cm purjolök (kan uteslutas)


Beskrivning

Bryn en lök tillsammans med en röd paprika. Häll på valfri mängd svarta oliver och låt fräsa lite snabbt. Häll därefter på 1 paket matlagningsgrädde och krydda med en buljongtärning, salt, peppar och paprikapulver. Tina 2 filéer av valfri fisk, jag använde hajmal, tills du precis kan skära i dem. Skär i kuber i valfri storlek. Lägg i grytan och låt sjuda tills fisken är genomskinlig/vit. Tillsätt lite slantad purjolök precis innan servering.

Servera med egengjord klyftpotatis, eller ris eller kokt potatis - ja i stort sett vad som helst förutom pasta.

Mat
Av erikacarpediem - 27 maj 2011 20:21

Gudomlig Linssoppa

 

För: 4 personer
Tillagningstid: Ca 30 minuter minuter

Denna mustiga linssoppa smakar jätte gott med sin syrlighet av citron och vinäger. Dessutom är soppan nyttig. :-)

 

Ingredienser

3 dl röda linser
2 potatisar
8 dl vatten
1 gul lök
2 pressade vitlöksklyftor
2 tärningar grönsaksbuljong
4 msk tomatpuré
1-2 tsk körvel
1 tsk sambal oelek
1-2 msk pressad citron
1 msk vitvinsvinäger
1 burk lätt crème fraiche (eller 1 paket matlagningsgrädde)
Ev. salt

Beskrivning

Skala och tärna potatisen. Hacka och bryn löken i en gryta. Tillsätt vatten, buljong, tomatpuré, sambal oelek, potatistärningarna och körvel och koka upp. Låt soppan småputtra i 10 minuter.
Skölj linserna väl och tillsätt dem i soppan. Låt soppan puttra i ytterligare 10 minuter. Tillsätt citronsaft, vinäger och crème fraiche. Smaka av soppan och tillsätt eventuellt salt.
Är soppan för tjock så tillsätt lite mer vatten.
Lycka till och smaklig måltid!

Mat
Av erikacarpediem - 25 maj 2011 09:07

Trots att himmlen är grå & det blåser ute, så är jag fylld av lycka.

En mycket skön känsla. Så lycklig att jag näst in till spricker. Idag kan inget stoppa mig inte ens askmolnet fråpn Island. Visst regna kan d gärna få göra för det behövs.

För idag är det Willedag & det blir några härliga timmar med bus, gos & mycket mer.

Lyssnare på Willes favorit artist Eric Saade & jag kan verkligen hålla m min pojk om att han är kanonbra.



Av erikacarpediem - 24 maj 2011 18:09

Jobbat lite med min tittskåpsshopen-blogg.

Bilder på titskåpssom säljs kommer antingen ikväll eller i morn kväll.

Det går utmärkt att lägga in en beställning på ett tittskåp.

maila den till mig

Förskottsbetalning vid beställning gäller

Välkomna in


TITTSKÅPSSHOPEN


Presentation


Tjej på 26 år!!

Tar dagen som den kommer
Följ min resa från sjuk till frisk



Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Vad ska jag blogga om
 D jag känner för
 Citat
 Hälsa
 Mode

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

RSS

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards