CARPE DIEM

Alla inlägg den 22 januari 2011

Av erikacarpediem - 22 januari 2011 13:04


Igår kom smällen via rapports nyhetssänding, där Maud olofsson gick ut  & sa att alla vi unga som går på AE (Aktivitetsersättning) ska ut i arbetslivet, med rehabilitering inom arbetslivet. Detta skulle ske omedelbart.

Dock glömde hon säga en mycket viktig sak om detta ska ske i samråd med ens läkare, I don´t know. But do realy hope that

Höll på att få mitt kvällste i fel strupe.

Dock vet jag ju hur Regeringen fungerar i. o.m utförsäkringen & det skrämmer mig, först alla med sjukersättning nu alla vi med AE( vi är ca 2500 personer).

Jag hade i början av veckan möte med min handläggare på FK & hon sa att jag har 1.5 år kvar på min AE, men inte enligt Maud.

Så nu går man åter igen & är orolig för när brevet från FK dimper ner i brevlådan & talar om att man inte längre har AE.

Hur kommer d att gå för mig med min värk att gå på ett betonggolv i 2 h till å börja med.

Jag var på ett ställe för arbetslösa innan jag fick AE & det höll knppt en månad. Kryckor & ett evigt knaprande på smärtstillande, så jag fick sluta på d styället.

Vet att d kommer bli ungefär samma som sist. Nu har jag mitt foglossningsbälte som tack o lov tar bort smärtan i bäckenet.

Hur i hela friden ska d då bli för mig & alla andra med AE??

* sömnlösa nätter? Japp

* Ångest inför ev arbetsträning & jobb via AF? Japp

* Kommer vi att orka ta ossi genom skiten själva? ALDRIG


SNÄLLA MAUD OLOFSSON: LÅT OSS MED AE VARA IFRED




Presentation


Tjej på 26 år!!

Tar dagen som den kommer
Följ min resa från sjuk till frisk



Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Vad ska jag blogga om
 D jag känner för
 Citat
 Hälsa
 Mode

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

RSS

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards