CARPE DIEM

Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av erikacarpediem - 19 oktober 2011 22:23

Du är underbar

Du är varm & gosig

Du betyder mycket för mig

Vicky är den som ger dig en skarp tillsägelse på erat språk.

Du lyssnar alltid på mig när jag ropar eller viskar nått i ditt öra

Du kommer & lägger dig hos mig på kvällarna i sängen

Utan dig vore jag inte hel


Du är mattes skatt   

Av erikacarpediem - 19 oktober 2011 21:18

    

Av erikacarpediem - 19 oktober 2011 06:17

Var turbulent & jättejobbig psykiskt sett.

Dagen började med att min hankatt lämnades in hos vetrinären för kastrering. Jag åkte till verksamheten & strax innan fikat vid tio ringer vetrinären & berättar att det inte blir nån kastrering då Pysen är uttorkad & fick dropp blev ombedd att ringa vid två för att höra om jag kunde hämta honom eller om han skulle va kvar till halv fem då dom stängde. 

En stund efter fikat kom tårarna & det var så skönt att ha nån annan där som var förstående & tröstande. 

klockan två ringde jag till vetrinären & kollade hur det var med Pysen & fick ett glädjande besked att han kunde bli hämtade en timme senare. 

kommer dit & en sköterska berättar va som hänt under dagen. Dom hade tagit urinodling, gett honom dropp, smärtstillande & antibiotika, han har en infektion i kroppen, svårt att kissa & är uttorkad. Han står på specialfoder en tid för kisseriet.

idag ska han tillbaka för ev ett nytt dropp, mer smärtstillande & antibiotika. 


Men nu börjar han bli sig själv sakta men säkert, direkt igår sprang han ut i köket & åt lite av den gamla maten, men lika snabb var jag & plockade undan den skålen för att han inte får äta av den. 

han bodde praktiskt taget vid vattenskålen igårkväll & det var ett bra tecken tycker jag, 

Idag är han kelsjuk som han inte har varit sen en vecka tillbaka


Han ska äta antibiotika & smärtstillande en vecka efter dagens besök hos vetrinären.


Av erikacarpediem - 19 oktober 2011 05:30

 


 

Mattes sjukling

Presentation


Tjej på 26 år!!

Tar dagen som den kommer
Följ min resa från sjuk till frisk



Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Vad ska jag blogga om
 D jag känner för
 Citat
 Hälsa
 Mode

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

RSS

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards