CARPE DIEM

Alla inlägg den 24 oktober 2011

Av erikacarpediem - 24 oktober 2011 21:56

Japp, så trött & så lite sömn dom senaste nätterna.  Hoppas att det vänder snart, men det får ta den tid det tar & lika dant med matlusten som är nästan = 0. Äter gör jag men inte som jag bör utan jag fokuserar mer på att äta än att äta nyttigt efter det som hände förra veckan.


 

Av erikacarpediem - 24 oktober 2011 09:40

Är viktigt, det tar olika lång tid för alla människor. Det spelar ingen roll om det är en närstående, familjemedlem eller ens älskade husdjur. 

Ja & det kommer ta tid för mig innan sorgen lagt sig efter min goa, fina, gosiga Pysen. 

att få gråta, är en del i processen.

För så fort jag nämner Pysen i ord eller skrift så kommer tåarna just nu, inte så konstigt. Det har gått lite mer än 3 dygn sedan han for till Nagiala

Igår gick min honkatt Vicky runt & ropade efter honom. 


Jag vet att jag fattade rätt beslut i torsdags om honom. 

Men samtidigt så önskar jasg att fortfarande fanns här hemma, se honom gå runt, "prata" & hoppa upp i soffan & gosa med honom. Det är så fruktansvärt tomt här just nu. 



    

 Bilden togs kvällen innan 


Av erikacarpediem - 24 oktober 2011 06:16

24/10 , två månader till julafton & julklappsplaneringen tar form i mitt huvud. 

Vart har året tagit vägen?? Tyckte inte det länge sen det var juni & jag blev 28. 


Varje år är det lika dant, dom två första månaderna segar sig fram sen säger pang & vi är i april, alla träd som blommar & varje gång det regnar luktar det vår. 

Sen kommer sommaren med sina sommarplågor, grillning, getingar, härliga bad i sjöar & andra åker till havet. Kommer inte ens ihåg va årets sommarplåga hette & vem som gjort den. 


Månadsskiftet augusti/septebmer börjar löven skifta i underbara färger, kvällarna blir mörka fort. Snart smäller det till & då är vintern här med snöstormar, tågkaos & bilolyckor. Jag hoppas innerligt att SJ skärpt till sig efter dom senaste årens kaos med frysta banor & trasiga tåg. för nån gång får dom börja ta sitt ansvar & sluta skylla på regeringen.





Presentation


Tjej på 26 år!!

Tar dagen som den kommer
Följ min resa från sjuk till frisk



Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Vad ska jag blogga om
 D jag känner för
 Citat
 Hälsa
 Mode

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

RSS

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards