CARPE DIEM

Alla inlägg den 21 januari 2010

Av erikacarpediem - 21 januari 2010 17:24

hade mitt PO (personligt ombud) med mig till läkaren.


Fattar varför han går under öknamnet "Doktor hjälplös".

Vid flera tillfällen höll han på med  massa andra saker.


När jag & mitt PO kommit in på hans rum så lade han ner huvudet vilandes mot armarna.


Ställde en massa frågor om hur jag mår, min vikt, vad jag gör på dagarna, vart jag kommer ifrån, om jag har släktingar här, om jag har syskon, om det har tagits blodprover på mig & om de var ok.


När han ställde sista frågan var tvungen att titta på mitt PO & fråga henne om det, för mitt huvud var blankt förutom svaren som jag gett på dom andra frågorna.


läkaren tog in mig i ett annat rum för undersökning

Blev ställd när han tog mitt blodtryck. läkaren pumpade inte upp ordentligt så det spänndes hårt utan det var lätt spänt runt armen, kände att det dunkade & sen släppte han ut luften & sa "Det såg bra ut", talade inte ens om vad trycket låg på.


efter undersökningen så fick Jag & mitt PO gå in på hans rum igen.


han frågade om ångesten kom av att människor sa elaka saker, ja men den kan även komma av saker som händer runt mig med svarade jag.


Ett läkarbesök avklarat nummer två kommer i Mers någon gång.







Jag & mitt PO fick många små skrattanfall mellan gångerna.


Av erikacarpediem - 21 januari 2010 08:34

Nervös som sjutton inför läkarbesöket kl 11!!

 

Förra veckan pratade jag med honom per telefon med tanke på allt som måste ordnas med aktivitetsersättningen som går ut i Maj.

Intrycket jag fick av honom var "nä, du är ung & kan jobba"

Har hört ett smeknamn på honom dom senatse dagarna.

Men det talar jag om i eftermiddag.

 

Så kommer jag att få mitt läkarintyg?

Medicinerna hoppas jag han låter bli att fjokla med eller tar han bort dom?

 




Presentation


Tjej på 26 år!!

Tar dagen som den kommer
Följ min resa från sjuk till frisk



Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Vad ska jag blogga om
 D jag känner för
 Citat
 Hälsa
 Mode

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

RSS

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards