CARPE DIEM

Alla inlägg under januari 2011

Av erikacarpediem - 8 januari 2011 08:04

Dagen är äntligen här, längtat nått så in i norden efter denna dag. Det är ett tag sedan jag träffade honom sist.

Så visst funderar man på om han har lärt sig nått nytt osv.

Är överlycklig  



Dessvärre har jag ingen digitalkamera för tillfället, så några bilder blir det inte i nästa inlägg som kommer ikväll

Av erikacarpediem - 6 januari 2011 18:35

Ni som vet att ni ska ut & köra, ta det lugnt!!

SMHI har utfärdat en klass 2 varning. 

Läs mer om det här

Av erikacarpediem - 6 januari 2011 09:49

Bra att göra dessa då ser man vad som måste bli gjort.

Så här ser mina nästan alltid ut

Känslan av att stryka över varje gjord sak är härlig


* Diska

* Damma

* Sopa & dammsuga

* Moppa

* Slappa


Kram på er

Av erikacarpediem - 6 januari 2011 07:51

Sov helt underbart gott inatt & INGA skitungar som hånade mig igårkväll.

Idag ska jag bara slappa & ev. handla, beror på hur länge detta snöoväder håller på.

Just nu tvättar jag, önskar att jag slapp gå till den gemensamma tvättstugan & istället hade tvättmaskin inne på toaletten.


Japp ska d sparas till en extra frys så kan jag ju spara till en tvättmaskin oxå.



Ja kära läsare vill se mer kommentarer, att ni läser vet jag men fler kommentarer tack

Av erikacarpediem - 5 januari 2011 15:26

Nu är det bekräftat med tsndkort att Per Oscarsson & hans fru Kia Östling omkom i branden dagen innan nyårsafton förra året.


Läs mer här


En mycket tragisk olycka, Per Oscarsson var en superduktig skådespelare.


Rest In Peace


         

Av erikacarpediem - 5 januari 2011 06:56

När jag gått & lagt mig igår, mös jag en stund med katterna, som kom & gick som dom ville.

Helt plötsligt går d förbi 3 killar i ca 15 årsåldern. Den ena sa:" Titta d ligger nån där, vem faan går & lägger sig så här tidigt på kvällen".

Någon minut senare bryter alla tre ut i ett asgarv & efter ca 5 min, så kom dom tillbaka & asgarvade återigen.


Fy sjutton va sånt gör mig ARG. Herregud, får man inte ens gå & lägga sig runt 22 längre??

Öh??

Så ja, tydligen ska man vänja sig vid hån från idiotiska ungdomar, som inte har mycket vett innanför pannbenet.

Av erikacarpediem - 4 januari 2011 17:30

Erika`s fisk-& risgryta


En klick margarin

Svartpeppar

Salt

Curry

400g Alska pollock (Eldorado)

En burk krossade tomater (avrunna)

En- två nävar ris (parboild)

Ett högt glas vatten

En frp ( 100g) Dansk blåmögelost (trekantig förp.)

Ev. en skvätt mjölk


Smält margarinet i en stor stekpanna, ha i kryddorna & fräs dem några minuter.

skär fisken i småbitar, lägg i dem i stekpannan. Fräs i ca 4 minuter. Ha i dom avrunna krossade tomaterna. Häll i riset & häll på vattnet, låt koka under lock på medelvärme i ca 10 min( vattnet ska kokas bort)

Ha i osten & låten smälta, ha ev. i en skvätt mjölk.


SMAKLIG MÅLTID

Presentation


Tjej på 26 år!!

Tar dagen som den kommer
Följ min resa från sjuk till frisk



Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Vad ska jag blogga om
 D jag känner för
 Citat
 Hälsa
 Mode

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

RSS

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards