CARPE DIEM

Alla inlägg under januari 2011

Av erikacarpediem - 4 januari 2011 06:54

Hade tänkt ladda ner låtar från Spotify till min nyinköpta mp3-spelare, men inte gick det.

Måste be nån hjälpa mig med detta.

fick ett råd igår iom detta att datorns alla menyer är på engelska. Att experts killar återigen ska hjälpa mig med omfortmateringen av hårddisken, ALDRIG!!!

skivorna från företaget killen ringde till dan innen nyårsafton förra året, fixade så att d kommer hem 2 skivor, bättre att göra d själv, än att gå dit igen & be dom göra d

Min lillebror klara det där galant, han har gjort det ett antal ggr åt sina vänner & ber man bara honom snällt, så fixar han d.


Måste fixa ett USB minne, frågan är bara om jag ska 4GB/8GB.

allt hänger på priset & vart man köper det.

Av erikacarpediem - 3 januari 2011 13:05

Här kommer den långa men beryktade listan på dessa e- nummer

Sen kan vi verkligen disskutera om alla är farliga eller inte.


Konserveringsmedel [redigera]

Antioxidationsmedel [redigera]

Sötningsmedel [redigera]

Förtjocknings-, stabiliserings- och emulgeringsmedel [redigera]

Syror, baser och salter [redigera]

Klumpförebyggande medel [redigera]

Smakförstärkare [redigera]

Ytbehandlingsmedel [redigera]

Förpackningsgaser och drivgaser [redigera]

Övriga tillsatser [redigera]

  • E907 Hydrogenerat poly-1-deken

Oklassificerade [redigera]

Av erikacarpediem - 3 januari 2011 07:37

Ingen god morgon här inte!!

Mitt hö öra gör ont, inte jätte. Men d räcker m smärtan som är för det är extremt jobbigt m både det & den jobbiga förkylningen som hållt i sig sedan julveckan förra året.


Detta står på schemat idag:


[X] Tvättat
[X] Byta sanden i kattlådorna
[/] Diska
[] Besök av kp
[] Fixa middag
Av erikacarpediem - 2 januari 2011 21:36

Sista umgänget för 2010 var den 22/11.

Wille & jag satt & pratade lite, sen gick vi över till mattematik. Aproligt.

Kontaktpersonen: Om du har 4 bilar & krockar en hur mångar du kvar då?

Wille: 7

Jag: näe & visade fyra fingrar & tog bort ett

Wille: 3, ja & sen köper jag 2 saabar för dom är bra bilar.

Jag & kontaktpersonen: Vek oss dubbla av skratt


  


Av erikacarpediem - 2 januari 2011 09:47

 Antalet e-nr är stort. Är alla e-nr farliga?? Ingen som helst aning. Skulle jag fråga matrebellen som jag känner blir svaret: JA.

H*n påstår att man får tjocktarmscancer,  att barn som blivit diagnotiserade med någon typ av cancer, att detta är är e-nummrenas fel, kyss mig någonstans.

tror inte ett smack på det.

Enligt mig så beror cancer hos vuxna/ungdomar/barn inte på e-nummrena utan på andra saker som t.ex ärftlighet.

Den som hört motsatsen bevisa d för mig då tack.

Skulle jag fråga h*n om min astma (troligen haft d sedan barnsben, blev diagnotiserad 2003), ja då beror den på e-nummrena, skulle garanterat få samma svar på min kroniska foglossning.

 

Jag har lärt mig en sak av personen, den vet inte vad den snackar om eller vad ordet matrebell betyder. För vart du än söker på nätet om ordet, exiterar ingen förklaring på d. Utan det är ett fingerat ord (påhittat)

 

 

Av erikacarpediem - 1 januari 2011 07:28

Vart tog 2010 vägen?? Året gick så otroligt fort förbi.

Vaknade med en underbar känsla i kroppen, lycklig. Över vad?? Ja säg det. Vet faktiskt inte.

Kanske är lyckan över att detta år blir så underbart som jag aldrig upplevt tidigare år.


Bjuder på förra årets 1:a umgängets bilder     

        

Presentation


Tjej på 26 år!!

Tar dagen som den kommer
Följ min resa från sjuk till frisk



Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Vad ska jag blogga om
 D jag känner för
 Citat
 Hälsa
 Mode

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

RSS

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards