CARPE DIEM

Alla inlägg under april 2011

Av erikacarpediem - 25 april 2011 19:00


 Filmjölksbröd


För: 4 limpor personer
Tillagningstid: 3h minuter


Superlätt och gott bröd i långpanna.



Ingredienser

1,5 l filmjölk
Knappt 1 påse rågsikt.
2 dl mörk sirap
3 tsk bakpulver
6 tsk bikarbonat

Beskrivning

Sätt ugnen på 100 grader. Häll i filmjölken sedan alla andra ingredienser. Rör om tills smeten är riktigt kladdig.


Smörj långpannan, häll i smeten. Grädda 1timma på 100 grader, höj värmen till 150 grader 1 timma, sedan 30 min på eftervärme.


Ta ut låt svalna skär upp 4 limpor och njut.

Av erikacarpediem - 25 april 2011 01:06

Lyckades inte somna, dumma John blund varför dök du inte upp & tog mig till drömmarnas värld?

men men shit happens


Jobbat lite med min BLOPPIS som nu slagit upp portarna på riktigt

  VÄLKOMNA IN VÄNNER

Av erikacarpediem - 24 april 2011 23:16

Kuddarna ropar på mig & huvudet är segt som kola.

SEE YA TOMORROW SWEETIES



Av erikacarpediem - 24 april 2011 20:28



ATT ACCEPTERA ANDRAS ÅSIKTER ÄR EN SAK MEN ATT ACCEPTERAS VARA SJUK ÄR EN ANNAN



Av erikacarpediem - 24 april 2011 09:30

Ställa vilken eller vilka frågor ni vill. publicerar frågorna & svaren ikväll.

Vill ha många frågor


                                       

Av erikacarpediem - 23 april 2011 20:38

Om lite mer än 50 dar så fyller moi år. Hur mycket jag fyller avslöjar jag inte förrens dagen D.

Har slagit vad med mig själv, jag har totalt skrivit 253 inlägg ( detta är med räknat)

Jag ska slå 320 inlägg på  min födelsedag. Kommer jag att lyckas?

Vad tror du??

Av erikacarpediem - 21 april 2011 20:14

 

Utanför Bambu i Bredaryd


 

Cafèet på smålänningens marknad


Många smeknamn har du min pojk

Guldgosse

Guldklimp

Älskling

Wille

Hjärtat

Busunge

Skatt


Av erikacarpediem - 20 april 2011 18:57

Började fundera på detta då jag kom hem i em. Jag får nämligern inte in vissa kanaler på min TV som jag fått av f.d vän.

Idag fick höra följande: " kontakta Com Hem dom har nog en kod som du ska knappa in för att kunna se just dom kanalerna".

Har kontaktat Com Hem & jsg direkt, här & nu avslöja: Com Hem har INGEN KOD som man ska knappa in. Kanalerna jag försöker få in är: SVT 1, SVT2, TV3 , Viasat 8 & kanal9 Ingen av dessa finns någonstans hur jag än söker på min tv. spelar ingen roll om jag söker med kanalknapparna på tv:n eller med samma knappar på tv dosan.

Kan inte säga att jag är nått av d som rubriken lyder, för jag fixade in kanaler på min förra tv & d var en 20" & den jag fått är 28".

Så nu HOPPAS jag att Com Hem kan hjälpa mig. För jag börjar misstänka mycket STARKT att TV:N är DEFEKT

Presentation


Tjej på 26 år!!

Tar dagen som den kommer
Följ min resa från sjuk till frisk



Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Vad ska jag blogga om
 D jag känner för
 Citat
 Hälsa
 Mode

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

RSS

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards