CARPE DIEM

Alla inlägg under januari 2010

Av erikacarpediem - 11 januari 2010 11:50


                           Fisken som försvann idjupet, var alltid stor


                                   Turkiskt ordspråk

Av erikacarpediem - 10 januari 2010 19:34

        


12 fina vargar sköts igår ihjäl på skåne djurpark   

 

Varförva sköt dom inte vargarna med bedövningspil istället för att skjuta ihjäl dom?

 

Visst kan förstå att flocken aldrig hade överlevt utan sin alfahona, men det var ett drastiskt beslut av  ansvariga på skåne djurpark

 

Läs artiklarna från aftonbladet

 

Aftonbladet

 

Aftonbladet-anledningen till varför

 

 

 

Av erikacarpediem - 9 januari 2010 14:01

Jag är med i en bloggtema/list tråd på FL

 

Öh, här tog hjärnan time out må jag lova 

Stod still, kom inte på något  


1) Pratar alldelse för mycket  i mellanåt

 

2) svär alldelse för mycket  

 

3) OTÅLIG då det gäller mina tittskåp

 





Av erikacarpediem - 7 januari 2010 18:58

Det var inte uppmuntrande att se siffrona på vågen  

shiiiiiiit va lite jag väger nu, slutet på förra året vägde jag 46,8 kg, en anings skillnade på då & dagens ynka 40,6 kg.

Näringsdrinkar måste göras HELA helgen, 2 ggr om dagen ska här drickas.

På måndag ska jag till dietisten.

Kommer inte ihåg vad jag vägde när jag var hos henne i November förra året.

Tror att vikten låg på 45, 5 eller nått.



Av erikacarpediem - 7 januari 2010 17:12

Din elaking, ge dig iväg

Varför kommer du nu? Ja varför?

Svara mig ärligt!!

Du tar kål på mig inifrån.

Sakta men säkert kväver du mig till döds.

Försöker andas bort dig, men försvinner du?

Nej, inte för fem j-vla ören.

Jag hatar dig, fru ånmgest.

Ge dig av nu & kom aldrig mer tillbaka.

Varför bosatte du dig i min  kropp?

Du tog tillfället då jag låg på mina bara knän & mådde som sämst.

Hur tror du att det känns när du härjar som bäst i mig?

Hjärtat slår som f-n, kipar efter luft.

Snälla ge dig av för gott & kom aldrig in i min kropp igen.

JAG HATAR DIG FRU ÅNGEST


Av erikacarpediem - 7 januari 2010 05:53

Jah så var den sköna & långa ledigheten över för den här gången.

Not nice när man älskar att ha sovmorgon varje dag.

Men men, måste få in rutinerna igen.

Samtidigt ska det bli kul att träffa alla igen på verksamheten där jag är.

Sitta med mina minityrere & tittskåp, så jag ska gå & plocka ihop allt jag behöver ta med mig ner.

Inte lite heller, när jag gick på julledigheten fick jag ta med mig shopping vagnen för att det var så mycket jag skulle ha hem då.

Så det blir till att packa  i den nu med.


Ha en toppendag, alla mina underbara läsare, vi syns i eftermiddag igen.


KRAM     

Av erikacarpediem - 6 januari 2010 08:52

Snön ligger djup utanför lägenheten & mer blir det.

Vaknade av att vaktmästaren körde förbi i all världens fart & plogade gångvägen på baksidan av huset & snön fullokomligt vräkte ner då.

För tillfället har snön slutat falla, men vem vet kanske kommer det mer snö i eftermiddag.

Hoppas kan man ju alltid göra




  


  


  

Av erikacarpediem - 5 januari 2010 19:22

Sitter här med en ganska öm hals, små förkyld & till råga på allt en ångestattack son inte vill ge sig.

Blir galen på skiten. Jag som vil till jobbet på torsdag, hoppas att det halsonda ger med sig till imorgon, ångesten släpper la nångång ikväll/natt.


Urk pallar inte med min fru ångest, jobbigt, det ända man tänker på är en mycket dum sak. Måste hålla mig still för att inte göra det. 

      

Presentation


Tjej på 26 år!!

Tar dagen som den kommer
Följ min resa från sjuk till frisk



Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Vad ska jag blogga om
 D jag känner för
 Citat
 Hälsa
 Mode

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Länkar

RSS

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Bloggerfy


Ovido - Quiz & Flashcards